B.Barbara V. - Nagylányom

Lilypie Kids Birthday tickers

B.Boglárka V. - kislányom

Lilypie Kids Birthday tickers

B.Byborka V. - A legkissebbikünk:-)

Lilypie Premature Baby tickers

Idézetek minden napra...

2011. július 6., szerda

Kitekintó az étkezési szokásaimra gyermekkoromban:-)))

Cinellától kaptam egy felhívást egy "keringőre". Megmozgatta a fantáziámat és most kicsit belevágok a történetbe.:-))) Nem voltam sosem olyan nagy evő, és a sós dolgokat előnyben részesítettem az édességekkel szemben. És még így is olyan rossz állapotú fogakat örököltem, hogy ha nem járnék fogorvoshoz, már lehet nem is lennének.:-((( Csúnya öregasszony leszek...NAGY MŰFOGAS!!!:-))) Szoktam mondani "azuramnak" is, hogy ha nagyon megharagszik rám, akkor se verjen pofán, mert egy vagyon van benne.:-)))

Félretéve a tréfát: Magam sem tudom, hol is kezdjem el. Talán a reggelivel illene. Sosem szerettem reggelizni, tudom nem egészséges, de a mai napig is csak akkor reggelizem, ha már korog a gyomrom. Illetve, ha nyaralni vagyunk.:-))) Kiskoromban volt is problémám a nemreggelizés miatt, amiért az orvos irt fel nekem valami savtermelő..vagy ilyesmi folyadéákot, amit minden reggel REGGELI mellett meg kellett innom!!! Szegény anyu mindig zargatott a reggelivel. Ha reggelizek: előnyben részesitem a "parasztos" reggelit. Pl. Hamm and Eggs. Vagy virsli sütve, vagy bacon szalonna szintén sütve...vagy kolbász! ( UHHHH. egészséges életmód!!!:-)))

Az ebéd már igen csak széles skálát kinál.
- Levesek közül az örök sztár a húsleves! Én is a mai napig sokat-sokszor főzök. De kedvelem a savanyú káposzta levest is. ( Korhely leves )
- Főételek közül kiemelkedik a tejfölös csirkepörkölt nokedlival, uborkasalátával. De persze a rántott husit is nagyon kedveltem. Ja és ne maradjon ki, a töltött hús!!! Amit akkor szerettem a legjobban, amikor apuval késő délután még olajban átsütöttünk és olyan ropogós lett a hús!!! Tipikusan ezek voltak a családi vasárnapi ebédek.
- Főzelékek: Nagy kedvencem volt az anyu tökfőzeléke! Szegénykémmel mindig azt csináltattam, ha csak lehetett. Vagy nagyon szerettem a sóskát is. A kelkáposzta főzelék fasírttal!!!!Hmmmm. Isteni!!! Alapvetően az édesfőzelék kivételével minden főzeléket szerettem és szeretek ma is. Amikor kismama voltam Barbarával és lejártam a volt munkahelyemen ebédelni, nekem már alapban csak a főzelékeket mutatták, mert mindig azt ettem.:-)))
- Tésztafélék: A mai napig is nagy szenvedélyem a krumplis tészta. És akkor a legfinomabb, mikor az ember palacsinta sütőben újra melegiti és hagyja ropogósra megsülni.
- Sütik: Anyu majdnem minden hétvégén sütött valamit. A mai napig is szivesen süt. A legjobban a lekváros-vajas krémmel töltött piskóta tekercset kedveltem. Illetve sós sütik közül alig vártam, hogy mikor sütnek sajtos tallért. Anyu begyúrta, a nővérem sütötte...én meg ettem. Későbbiek folyamán már nem élveztem annyira, mert én vettem át a tallér sütését...és elég unalmas folyamat.:-))) Illetve nagyon szerettem a mamám kókuszos kockáját. Ő nem volt nagy sütögető, de ezt nagyon tudta! Azóta sem ettem olyan jót, mióta meghalt.
- Gyömölcsös dolgok: Nagyon szerettem a málnakrémet. Tudjátok egy pohár málna, egy pohár cukor egy tojás fehérje, és felverni kemény habbá!!! Ma már nem igen tudnám megenni, de anno nagyon bejött. Imádtam még a befőtteket. A varázsa az volt az egésznek, hogy anyu mint egy sárkány őrizte a speizet. Számon tartotta, hogy melyik befőttböl lehet enni, hogy kitartsunk tavaszig. Mindig volt elrakva 1-2 üveggel, arra az estre, hogy ha valaki megbetegszik és megkívánja, akkor legyen miböl választani és a beteg ehessen.:-))) A málnaszörp és meggyszörp ugyanígy be volt osztva. Mindig volt 1-2 üveg talomba rakva.

A mai napig is szeretek enni, bár már nem mindent tudok olyan jóízüen elfogyasztani...pl. a csülök pörkölt sokszor kifog rajtam. Magam is szívesen főzök és sütök és elrakok....Szeretem, ha a gyerekek bemennek a kamrába és válogathatnak a befőttekböl. Szeretem, ha sok minden van a hűtöben és a speizben. A keleti kultura azt hiszem a "gazdagságnak" tudja be, ha a hűtő tele van.:-))) Tehát ezek alapján, mi gazdagok vagyunk. Nem csak egy kiló krumplit tartok a szekrényben.:-))))

Jut eszembe a krumpliról. Apuval közös megegyzéssel IMÁDTUK a mackot. A nyers reszelt krumpli lepényt!!! Amikor apu már nagyon beteg volt, nagyon gyakran sütöttem, mert nagyon szerette, nagyon kívánta és mindig azt mondta, hogy olyan jól senki nem süti, mint én.:-))) Az én gyerekeim is szeretik, a férjem meg néha legnagyobb megbotránkozásomra néha cukorral eszi!!!:-)))

A beszámolóm végére értem. Remélem néhányan kedvet kaptak egy jó kis reggelihez. Én azt hiszem a játék további részét nem tartom, be...mert úgy látom, hogy elég szépen körbejárt már. De azért csak felsorolok 5 blogot, akire kíváncsi lennék, de természetesen belefér, ha nekik nem fér bele a játék.:-))))))))))

Tiffany Andi
Tiffanylda
Rita
Latinka
Szegusz

Kívánok nektek szép napot!

Nincsenek megjegyzések: