B.Barbara V. - Nagylányom

Lilypie Kids Birthday tickers

B.Boglárka V. - kislányom

Lilypie Kids Birthday tickers

B.Byborka V. - A legkissebbikünk:-)

Lilypie Premature Baby tickers

Idézetek minden napra...

2013. szeptember 10., kedd

Képek az utóbbi idö apróságairól

Elég sok volt a gasztro kilengésem az utóbbi idöben. Nem teljes a lista, csak néhány, amiröl fénykép is készül...az kerül ide. Ilyen volt a házi trapista sajt, amihez sikerült házi tehéntejet felhajtanom és szerintem nagyon finom lett. Egyelöre csak egyszer csináltam, pedig nagy sajt fogyíasztók vagyunk. A kicsiknek izlett is, Barbara annyira nem preferálta a dolgot.

 Itt a recept.


Házi trapista sajt

Hozzávalók:
50 dkg túró
1 l Zsiros házi tej
6 dkg vaj
1 db tojás
1 kk szódabikarbóna
1 púpozott kk só
Ízlés szerint fűszerek még

Elkészítés:

A túrót a tejjel együtt odatesszük forrásig főni, nem forraljuk, csak jól felmelegítjük. Amikor már látszik a savó, le is vehetjük a tűzről az edényt, majd egy sűrű szitán (tiszta konyharuhán keresztül) leszűrjük a keletkezett savós túrót. A konyharuhában egy túró állagú massza marad, ezt beletesszük egy edénybe és hozzáadjuk a tojást, vajat, szódabikarbónát, sót, jól összekeverjük. Állandó keverés mellett 10 percig melegítjük, míg nyúlóssá, csomómentessé, egyneművé válik.

Ezt a masszát egy kisebb tálba tesszük, jól összenyomkodjuk, hogy kimenjen belőle a levegő, hagyjuk kihűlni egy kicsit. Amikor langyos, kiborítjuk egy tálra, ilyenkor még kézzel formázható a sajt alakja. Megformázzuk és hagyjuk hűlni, száradni egy napig hűvös helyen. Másnap a hűtőbe tesszük fogyasztásig.

Ennyi hozzávalóból nekem 45 dkg sajtom lett, az alapanyag kb 600.-Ft-ba került.


Házi gyümölcsjoghurtot is készitettem nagyüzemi mennyiségben, mert a nyár folyamán a gyerekek nagyon sok joghortot ettek meg. Sokszor a nagy melegben ez volt az uzsi. Ehhez 1000 gr-os natur joghort kellett, 25 dgk vegyes erdei gyümölcs és a házi SK. pitypangmézból tettem bele.

  
Néhánybeföttröl készitettem fényképet, de nem ennyit csináltam. AMit nagyon sajnálok, hogy valamit NAGYON rosszul csináltam a szilvánál ( 16 öveg), mert egy híjján, mind megdöglött. Igy még nem nagyon jártam. Van aki azt mondja, hogy nem pároltam meg eléggé, van aki szerint a kupakot nem rendesen raktam rá. Már most mindegy. Talán nem figyeltem eléggé oda, mert közben készültünk aznap de. a falunapi fözöversenyre, meg csináltam a 2 kg rizst, meg a szilvát, meg itthon voltak a gyerekek is....stb. Igy jártam sajnos. Az idén nem lesz Boglárkának szilvabefött, csak lekvár.

Lecsót minden évben fözök. Az idei év különlegessége, hogy a paprika kivételével, minden SK. termék. ( JA az olaj sem az.:-)

A receptet aszerint igazitottam, hogy nekem ez a mennyiség fér a nagy lábasomba. Az eredeti recept ennek a 3szorosa. 
Tehát, 2 kg vastag húsú paprika, 0,5 kg paradicsom, 0,5 kg. hagyma és 0,5l olaj.


A kis kertünkben megtermett a paradicsom. Söt rengeteg lett, mert paradicsomlét is készitettem és pizzaszószt is.
Ennyi hagymánk lett. Nem olyan sok, nem olyan nagy...de a miénk és mi gyüjtöttük be.
Boglárka segitett beszedni, majd kiteriteni a hagymáinkat. Büszkén pózol elötte!!
A nyár folyamán elég sokat kreativkodtam a gyerekekkel. Illetve nem is én, hanem ök. Itt pl. aszfalt rajzolás ment.
Biborka elsökörben csak nézegette.
Hajnalban, ha felkeltek, akkor is rajzoltak. ( Ugyanis korán kelnek. Biborka olyan 5 körül, Boglárka meg 6 körül. )
Boglárka festett és pecsételt magának egy neon pólót. A pecsétek szintén SK. készitésöek.

Készitettem nekik újjfestéket is, aminek nagyon nagy sikere volt. A tanulságot azonban levonom belóle. Ez egy irdatlan mennyiség és kb. 2 alkalomra elég, de nagyon gyorsan kell felhasználni, mert a hütöben eláll ugyan ( nem lesz büdi), de az állaga már a 2. alkalommal nem volt olyan jó. Kb. 1 hét telt el a felhasználások között.


Itt a recept: 

Ujjfesték házilag!!!!

Hozzávalók:

3 ek cukor
1/2 ek só
1,18 dkg kukorica keményítő (amerikai mértékegységben fél csésze, akinek van pirex edénye abban kimérheti)
4,73 dl víz ( 2 csésze)

ételfesték

Egy edényben összekeverjük a kukorica keményítőt a sóval és a cukorral és folyamatos kevergetés közben felöntjük a vízzel. Az edényt feltesszük a tűzhelyre és melegítjük, amikor kezd besűrűsödni, akkor levesszük a tűzhelyről. Hagytam forrni nem kellett volna!!!! 4 bébiétel tartóba adagoltam ki a folyadékot a képeken látszik, hogy ezek 3/4-ig teltek meg vele! Aztán még melegen hozzákevertem az ételfestékeket!

Ha kihűlt gondolom besűrűsödik és kezdődhet a móka!

Figyelem! Ebben semmilyen káros anyag nincs, amit ha a gyerek megnyal, akkor valami baja történne, ez a szuper ebben a receptben!!!

Ezeket a kapaokat a neten találtam. Papirtányérból kell kivágni. Kb. 3 perces munka. Még a gyerekeknek kell kifesteni és kész. Boginak tetszett, de Biborka nem volt oda az ötletért, hogy a fejére tegye.

Ezt a szoptatóspárnát, meg az unokaöcsém frissen megszületett kisfiának varrtam. A kórházba már ezt vittök magunkkal.
És it ta kis Danika. Még a kórházban 1 naposan.:-) Nagyon nagy baba volt. 3780 gramm és 54 cm.
Ja és a kora reggeli-hajnali egyik teékenység még az is volt, hogy csajok beöltöztek hercegnös ruhába és pózoltak  a teraszon. Illetve csak Boglárka pózolt, Biborka kevésbé élvezte.


És akkor még jelentkezek a dolgaimmal, mert vannak készen...csak a fényképezögépemben nincs elem...még mindig. Majd kiveszem az egeremböl.:)

1 megjegyzés:

MJ írta...

Itt felénk van egy automata bádogtehén. Szórni kell bele a fémérmét -pont mint a kocsimosóba- és cserébe ad igazi házi böcce tejet. Szóval még fejni sem kell, lefeji a zsebet de cserébe igazi a tej. Egy környékbéli magángazdaság tölti friss tejjel, ha úgy fogy akár többször is naponta. :)